ROZANA MART AB

 

ALLMÄNT OCH VÅRA VILLKOR

Om oss
Rozana Mart AB (ROZANA) är ett företag som säljer varor och matvaror via en web-shop. För att handla hos oss måste du vara minst 18 år. Har du frågor eller funderingar om oss så är du alltid mycket välkommen att ta kontakt. Du når oss på care@rozana.nu

Beställningar
Din beställning gör du via vår hemsida Rozana.nu. Har du frågor så är du välkommen att kontakta oss via epost på care@rozana.nu

När du genomför en beställning innebär det att du godkänner våra villkor och att vi får registrera ditt personnummer och/eller organisationsnummer i våra system. (Mer information om hur vi behandlar dina personuppgifter finner du längre ned på denna sida under Integritets & Cookie policy). Ett avtal om köp skapas när vi har bekräftat beställningen och en bekräftelse skickas ut till den mailadress du registrerat med oss. Vi reserverar oss rätten att justera en beställning efter att ett mailutskick med bekräftelse skickats om beställningen av någon anledning inte kan genomföras eller levereras.

Priser
Våra priser ges i svenska kronor (SEK) och är inklusive moms. De produkter som presenteras i vår webb-shop kan inte garanteras att vara deras yttre avbildning. ROZANA förbehåller sig för fel som kan uppstå på hemsidan så som pris och produktinformation eller annan presenterad information, och kommer att redigera detta i efterhand. Vi förbehåller oss rätten att göra prisjusteringar, lager differenser, ändringar för tekniska svårigheter, ändringar på hemsidan, och även typografiska fel på vår hemsida och i annonser/utskick av något slag. Vi ger oss rätten att kunna annullera en order som är felaktig enligt ovanstående eller andra orsaker.

Betalningsmetoder
Betalning gör du med vår partner Klarna enligt följande alternativ:
Faktura (14 dagar), Direktbetalning, Delbetalning, och Kortbetalning.  
För mer information om betalning och Klarnas villkor klicka 
här. Genom att slutföra köpet så accepterar du våra villkor och Klarnas villkor. ROAZANA förbehåller sig rätten att genomföra en kreditkontroll för att kunna genomföra en kredit-order.

Leverans- metoder & villkor
Vi har två metoder för leverans av beställningar:
Vi skickar beställda varor med Best transport eller DHL beroende på hur du som kund har valt att få varorna levererade.
Standard leveranstid är mellan 1 - 4 arbetsdagar. (Under högsäsong kan leveranstiden vara längre).

När en beställning har gjorts och lämnat vårt lager så övergår ansvaret till fraktföretaget som levererar din beställning på det sätt som gäller för det fraktalternativ du valt.

Leveranskostnaden är 49 SEK, och för beställningar över 499 SEK är leveranskostnaden gratis.

ROZANA kan inte garantera att en order levereras inom utsatt tid och kan inte garantera att alla varor finns i lagret vid ett beställningstillfälle och kan inte ge någon kompensation.

Om en beställning försenas på grund av att en leverantör inte fullföljer sitt åtagande till oss, eller försenas av annan anledning, har du som kund rätt att avbryta ett köp. Om detta skulle hända så kan du alltid kontakta vår kundservice för hjälp.

Upptäcker du skador på ett levererat paket skall du omedelbart anmäla detta till postombudet/annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket. Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan med dem. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse inom 14 dagar (DHL service-point), så tar vi ut en avgift på 350 kr för vårt returarbete med hantering av varorna. Observera att om du ångrar ett köp och vill returnera varan så måste du först hämta ut dina varor och sedan returnera dem enligt beskrivningarna för Ångerrätt och Reklamation (se nedan för ytterligare information).

Det är väldigt viktigt att du kontrollerar dina angivna personuppgifter innan du slutför ditt köp, då detta kan orsaka att paketet går tillbaka till oss. Om du skrivit in fel personuppgifter så som telefonnummer eller adress, debiteras en administrativ avgift på 150 kr. Denna avgift debiteras även vid det tillfälle som du väljer att inte ta emot ditt paket vid leverans, då debiteras en administrativ avgift på 150 kr.

Ångerrätt
Vi följer Distansavtalslagen enligt Konsumentverkets rekommendationer. Enligt distansavtalslagen har du rätt att returnera beställda felfria varor förutsatt att varan är oanvänd och oskadad. Meddelande om detta måste du lämna så snart som möjligt, men senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Varorna måste vara oanvända och oskadade, annars kan det göras prisavdrag på varans värdeminskning. Observera att matvaror är undantag och att ångerrätten inte gäller för dessa produkter. Observera även att om du returnerar en vara så drar vi en kostnad på 75 sek.

För återbetalning behöver du ange följande information:

  • Ditt ordernummer,
  • Ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer,
  • Ditt namn, adress och telefonnummer; och
  • Antal varor och produktnamn som du vill returnera. 

Har du frågor så är du välkommen att kontakta vår kundservice på care@rozana.nu

ROZANA kommer att kontrollera att returen är inom de stadgar som är tillåtna och att ångerfristen inte löpt ut innan varorna skickas tillbaka. Kunden står för returkostnaden och har ansvar för varorna tills det att de tillhandahållits av oss. Returer får aldrig skickas som postförskott.

Vår Returadress:

Viksängsvägen 10, 152 57 Södertälje

Reklamation
Om du kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten skickar vi en ny produkt. För mer information om detta så kontakta vår kundtjänst för ytterligare instruktioner.

Återbetalning
För att flytta fram förfallodatum och du inte har betalat din faktura så är det du som är ansvarig för att detta görs. För hjälp med detta så kontakta Klarna på klarna.se eller via telefon 08-120 120 10. Vi återbetalar hela köpesumman inklusive fraktkostnad efter att vi har kontrollerat returnerad vara.  Returfrakten står du som kund för. Vi betalar tillbaka summan inom 30 dagar, i enlighet med Distansavtalslagen.

Tvist
Skulle en eventuell tvist uppstå så löser du och vi den i första hand med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning som du finner på: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

INTEGRITETS-POLICY
Vi värnar om dig som kund och din integritet och följer tillämplig lagstiftning som syftar till att skydda dig som privatperson (General Data Protection Regulation- GDPR). Denna integritetspolicy beskriver hur Rozana Mart AB, Org Nr: 559199-9643, med adress Skalbaggestigen 5, 125 51 Älvsjö behandlar dina personuppgifter när du använder våra webplatser.

Behandling av personuppgifter
Vi följer Personuppgiftslagen (PUL) och vill informera dig om att när du registrerar dig som kund och godkänner en beställning så lagrar vi dina uppgifter i våra system för att på bästa sätt kunna erbjuda vår service.

Dina rättigheter om du vill ta del av dina personuppgifter
Som kund har du rätt att kunna kräva att se den information vi registrerat om dig i våra system. Om du vill ta del av dina personuppgifter eller få dem raderade ber vi dig kontakta oss skriftligen. Vi kommer att be dig om en identifikation, såsom pass eller annan ID-handling, för att säkerställa att vi ger informationen till rätt person.

Hur länge vi behåller dina personuppgifter
Vi lagrar dina personuppgifter så länge som de behövs för att vi ska kunna fullgöra vårt avtal med dig, dock längst fem (5) år från ditt senaste inköp.

 Om du mot förmodan anser att den information som registrerats är ofullkomlig/oväsentlig kan du begära en korrigering eller borttagning ur våra system. Du kan alltid kontakta vår kundservice för hjälp. 

Användning
Informationen som du ger används av ROZANA och våra partners för att kunna genomföra betalningstransaktioner, leveranser och relaterad service. ROZANA använder din kundinformation för att kunna fullfölja beställningar, göra utskick om produkter, kampanjer och erbjudanden. Vi reserverar oss rätten att kunna upphäva beställningar som innehåller felaktiga personuppgifter och/eller där kunden har betalningsanmärkningar.

Har du angivit ett mobiltelefonnummer kan detta komma att användas för SMS-aviseringar av leverans eller övrig kommunikation som rör din beställning. 

Cookie-policy
Denna cookiepolicy beskriver hur Rozana Mart ABOrg Nr: 559199-9643, med adress Skalbaggestigen 5, 125 51 Älvsjö använder oss av cookies på vår hemsida.

Det kan hända att vi emellanåt behöver uppdatera eller ändra denna policy. Vi hoppas att den besvarar dina frågor kring vår användning av cookies. Om du har ytterligare frågor eller funderingar är du alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst.

Rozana Mart AB (Rozana) använder ”cookies” på sina webbplatser.
Detta görs i syfte att underlätta användningen, förbättra marknadsföringen och nyttjandet av Rozanas webbplatser.
Du samtycker till att Rozana använder cookies i enlighet med denna Cookie Policy genom att du fortsätter att använda webbplatsen och ha webbläsaren inställd på att tillåta cookies.
En cookie är en datafil som hjälper till att känna igen vilken typ av innehåll och vilka sidor som besökts på en webbplats. Rozana använder både permanenta cookies och session cookies, och kan även använda tredjeparts cookies.
Om du inte vill tillåta cookies, kan du ändra inställningarna i din webbläsare så att cookies inte accepteras. Om du inte accepterar cookies kan webbplatsens funktionalitet påverkas. Om mer information om vilka cookies vi använder önskas så kan du kontakta oss på Skalbaggestigen 5, 125 51 Älvsjö.